Workshops, masterclasses en keynotes

Er is een aantal onderwerpen uit onze praktijk die we kunnen concentreren tot een key-note, masterclass of workshop. In een keynote of college van 30 tot 60 minuten kun je de basics vernemen, om vervolgens zelf te kijken hoe je het kunt gebruiken in de praktijk. Met een workshop van een uur tot een halve dag wordt het ook hands on en ga je met andere deelnemers aan het werk met eigen vragen of situaties en vind je antwoorden die omgezet kunnen worden in daden. Een dag of meerdaagse is een deep dive… diepere bezinning op grotere vragen. Met veel voorbeelden uit de herkenbare praktijk. Met beelden, ook omdat een plaatje veel zeggend en ondersteunend is aan de inhoud en omdat het helpt de boodschap te onthouden. Keynote, workshop, of meerdaagse, altijd wordt aangesloten bij de context en praktijk van de deelnemers.

7 zonden voor je loopbaanontwikkeling

De zeven zonden van je loopbaanontwikkeling is een andere workshop over jou en de keuzes die je maakt voor je werk, je loopbaan of –als je wilt- je carrière. Geen van kranten-jongens-tot-miljonair verhalen, geen “Steve Jobs deed het, dus jij kunt het ook”. De workshop legt de vinger op de gevoelige plek. Zeven vragen waarvan het antwoord dat jij daarop geeft bepalend is wat jij gaat doen. In je huidige baan of een eventuele volgende. Zeven vragen die jou helpen inzicht te krijgen in wat je wilt, wat je kunt en waar je gelukkig van wordt.

Kardinale Deugden

In de situatie waar je -alleen of met anderen- even (of iets langer) wil nadenken over het antwoord op de vraag wat het nu goede is om te doen, geven de kardinale deugden een stevig houvast. De kardinale deugden zijn vier essentiële deugden waar het om draait en helpen het goede antwoord te vinden in die situatie. Privé of werk. Groot of klein. Een manier van kijken, afwegen en vervolgens doen. De Kardinale Deugden vonden hun oorsprong bij Plato en Aristoteles en hebben –letterlijk- zichtbare en tastbare sporen achtergelaten. De Kardinale Deugden zeggen niet wat je moeten denken, maar hoe je kunt denken.

Co-creatie

Het jeukwoord van 2016: co-creatie. Binnen de organisatie, tussen stakeholders (nog zo’n jeukwoord) als burgers, overheden, marktpartijen. Iedereen gebruikt het, maar wat is het nu eigenlijk echt? Het is in ieder geval niet op een vriendelijke manier onderhandelen en ook niet lekker samenwerken. Het is echt wat anders. Het vraagt ook wat anders, fundamenteel. Een ander proces, een andere houding, andere vaardigheden. En resulteert in een andere uitkomst. We hebben hem immers samen gemaakt.

Heeft u vragen?

Neem dan contact met ons op:

Alexander Elings

Moordakkerstraat 4
6674 AP Herveld
06 53 35 17 84
alexander@elingsenhandele.nl

Jacques Handelé

Burgvlietkade 75
2805 JC Gouda
06 57 54 33 33
jacques@elingsenhandele.nl

[recaptcha]